9 красавіка ў галерэі «Мастацтва» адбылося адкрыццё арт-праекта «TECHNOLOGIES» беларускага мастака Андрэя Вярэніча.
У цырымоніі адкрыцця ўзялі ўдзел: дэкан архітэктурнага факультэта Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта доктар архітэктуры, прафесар Армэн Сардараў, загадчыца кафедры «Дызайн архітэктурнага асяроддзя» архітэктурнага факультэта БНТУ дацэнт архітэктуры, інжынер-даследчык Ганна Літвінава, жонка Андрэя Вярэніча — мастачка Марына Вярэніч.
Нездарма арт-праект Андрэя Вярэніча называецца «Technologies», у ім «можна ўбачыць пэўную «тэхналізацыю», якая базуецца на «машынным» прагрэсе і ўкаранёнасці ў яго чалавека. Аўтара цікавіць тэхналізацыя мастацкага працэсу як у момант стварэння art, так і ў вызначэнні самой крыніцы, гэта значыць таго, што паслужыла матывацыяй. Сам працэс тварэння носіць аўтаматычны-спантанны характар і рэпрэзентуе эстэтыку «сутнаснага» праз «дадатковы элемент» штучнага складніку.
Андрэй Вярэніч кажа, што яго аrt-праект уяўляе сабой вынік сімбіёзу сучасных лічбавых тэхналогій і абстрактнага мастацтва ў тэхнамедытатыўнай праяве (медытацыі на штучнае асяроддзе). Мастак прынцыпова выкарыстоўвае чорна-белую гаму, ствараючы тым самым рытуалы: больш абстрактныя і менш абстрактныя.
— Вельмі складана быць уважлівым да самога сябе, быць суддзёй сваім работам. У розныя гады я па-рознаму адказваў на пытанне аб вытоках мастацтва. Мяне цікавіла форма ў мастацтве, яго мастацтва, —разважае Андрэй Вярэніч. — Мастацтва канцэптуальнае ў маім асэнсаванні з'яўляецца мастацтвам светапоглядным. Мастацтва дзэн, медытацыю немагчыма замяніць словамі. Гэта адчуванні. Разуменне светабудовы, спакой, цішыня, самотнасць — усё мае энергетычны патэнцыял.
Андрэй Вярэніч імкнецца адлюстраваць не толькі эстэтыку тэхнакратызму, але і перадаць чалавечыя фактары.
Рытмы, якія паўтараюцца манатонна ў яго работах, маюць адрозненні, мяняюцца, там ёсць рух і жыццё. Прыярытэтам у творчасці мастака і дызайнера Андрэя Вярэніча з'яўляецца толькі эстэтыка тэхнакратызму, але і ёсць мэта — перадаць чалавечыя фактары.
Прыярытэтам у творчасці аўтара з'яўляецца авангарднае мастацтва, якое вырасла з сінтэзу пошукаў у пачатку ХХ стагоддзя, з віцебскага перыяду абстрактна-канцэптуальнай творчасці. У свае работы Андрэй Вярэніч прыўнёс тэхналізацыю пабудовы выявы ў структуру абстрактнай графікі.
— У маіх работах спалучаюцца рысы мінімалізму, поп-арта, сублімацыі. Мяне вабіць філасофія формы мастацкай выявы. Творы не маюць назвы, і я гэта раблю свядома, пакідаючы свае карціны сам-насам з гледачамі і не навязваючы ім свайго меркавання. — тлумачыць Андрэй Вярэніч. — Канцэпцыя маёй творчасці: пошук балансу свету чалавека і свету тэхналогій. Адсюль і назва праекта.
Мастак нарадзіўся ў Віцебску, скончыў Мінскае мастацкае вучылішча імя А.К. Глебава, Беларускі дзяржаўны тэатральна-мастацкі інстытут, 20 гадоў займаўся выкладчыцкай дзейнасцю ў Віцебску, стварыў у Арт-цэнтры Марка Шагала першую музейную экспазіцыю, прысвечаную жыццю і творчасці Марка Шагала.
Андрэй Вярэніч — актыўна і плённа працуе як аўтар. Яго работы выстаўляліся ў Беларусі, Расіі, Польшчы, ЗША, Германіі, Літве, Францыі.
Дадзеная экспазіцыя патрабуе менавіта індывідуальнага ўспрымання. Магчыма, падчас праслухвання спакойнай музыкі, альбо пры поўнай цішыні. У любым выпадку, экспазіцыя абавязкова запомніцца як урок паглыблення ў невядомае.