Site icon Слушна

Віртуальная рэальнасць дапаможа беларускім пацыентам вярнуць раўнавагу

Беларускі стартап VR Health прадставіў прататып «віртуальнага трэнажора» для дыягностыкі і рэабілітацыі функцыі раўнавагі.

 

У камандзе праекта – спецыялісты студыі 4iLab, што стварае камп'ютарныя гульні (Drunk or Dead, Time of Dragons), і ўрачы.

Па словах распрацоўшчыкаў, яны вырашылі прымяніць свае шматгадовыя веды пра VR гульні на медыцынскім поле, паколькі віртуальная рэальнасць зараз цікавіць не толькі геймераў, але і дактароў. Гэтую тэхналогію ўжо ўжываюць у афтальмалогіі, неўралогіі, псіхіятрыі.

 

 

 

 
Міхаіл Юрчанка
Сааўтар праекта VRHealth
Сумесна з Ірынай Мар'янко – кандыдатам медыцынскіх навук, неўролагам вышэйшай катэгорыі, і Марыяй Мажэйка – рэабілітолагам-метадыстам мы распрацавалі новы метад, які, з аднаго боку, праводзіць дыягностыку парушэнняў функцыі раўнавагі, з другога – дапамагае пацыентам з неўралагічнымі захворваннямі яе трэніраваць. Для гэтага неабходна пэўным чынам расставіць на целе датчыкі, запусціць праграму на камп'ютары і надзець акуляры віртуальнай рэальнасці. Трэніроўка складаецца ў выкананні якіх-небудзь дзеянняў. Напрыклад, можна лавіць рыбу, балансаваць на крызе або танчыць у промнях сафітаў ў вобразе розных персанажаў – мядзведзя, пінгвіна, слана і інш. Пры гэтым ёсць магчымасць выбраць узровень складанасці. Для кіравання персанажам пацыенту неабходна адхіляцца корпусам налева, направа, наперад, назад.
 
Ірына Мар'янко
Сааўтар праекта VRHealth, кандыдат медыцынскіх навук, урач-неўролаг вышэйшай катэгорыі
Метад можна выкарыстоўваць для рэабілітацыі пры парушэннях раўнавагі, каардынацыі і ўстойлівасці ў пацыентаў пасля вострага галавакружэння і інсульту, пры рассеяным склерозе, хваробе Паркінсана, дэгенератыўных захворваннях з паражэннем мазжачка, наступствах траўмаў галаўнога мозгу. Акрамя таго, гэта проста трэніроўка спрыту і ўстойлівасці, што актуальна для спартсменаў.

Характэрна, што такі «трэнажор» можна выкарыстоўваць дома. Для гэтага спатрэбіцца камплект акуляраў віртуальнай рэальнасці з датчыкамі і гульнявы камп'ютар. Магчыма, зацікавяцца ім і медустановы, якія цяпер праводзяць рэабілітацыю на дарагім абсталяванні.

Аднак у продаж VR-«трэнажор» паступіць толькі пасля сур'ёзных даследаванняў.

Распрацоўшчыкам і медыкам трэба будзе вывучыць, як пераносяць заняткі пацыенты, якія ёсць паказанні і супрацьпаказанні да выкарыстання метаду, пабочныя эфекты. І хоць на ўсе праверкі спатрэбіцца не менш за год, стваральнікі VR Health перакананыя, што галоўны прынцып медыцыны – не нашкодзь.

Фота – Алеся Лазарава.

Exit mobile version