Яркая і цікавая, шчырая і таленавітая мастачка Таццяна Беразавец старанна развіваецца ў творчасці ў тэхніцы батыку і імкнецца выходзіць за межы традыцыйнага мастацкага пошуку.
Днямі ў Мастацкай галерэі «Універсітэт культуры» адкрылась выстаўка мастачкі «Думкі, вобразы, эмоцыі», на якой прадстаўлены дэкаратыўна-прыкладныя работы творцы. Аўтар у іх па-свойму выкарыстоўвае разнастайнасць магчымасцей тэхнікі роспісу па тканіне. Дасягальны кантраст форм, колераў і зместу надае асаблівыя сэнсавыя ноты вобразам, агаляе шматслойнасць вонкава незаўважных супярэчнасцей і адлюстраванняў, апускае ў кантэкст твора, блытае ўспрыманне і прымушае гледача ўступіць у дыялог.
Тэхніка батыку заснавана на тым, што малюнак ствараецца на тканіне з дапамогай расплаўленага воска. Нечым тэхналогія нагадвае вітражны роспіс. Работы аўтара яркія, незвычайныя, арыгінальныя. Кожная заварожвае, прыцягвае погляд і дае шмат прасторы для фантазіі.
Тэрмін батык — гэта абагульненая назва розных спосабаў ручнога роспісу тканіны.
У якасці асновы дадзенай тэхнікі выкарыстоўваецца прынцып рэзервавання, г.зн. пакрыцця адмысловым складам тых месцаў матэрыялу, якія павінны застацца неафарбаванымі, каб у выніку атрымаўся патрэбны ўзор.
Тэхніка роспісу тканіны дзеліцца на некалькі відаў у залежнасці ад таго, якія матэрыялы выкарыстоўваюцца, і якія этапы неабходна пераадолець, каб атрымаць паверхню з эфектным малюнкам. Асаблівасць таго ці іншага віду складаецца ў тым, што адзін варыянт ідэальны для сінтэтычных валокнаў, другі — для дэкарыравання шоўку і г.д.
Батык — гэта агульная назва некалькіх тэхнік нанясення ўзораў на тканіну. Віды гэтага мастацтва былі вынайдзены рознымі народамі ў розны час. Гарачы батык — тэхніка малявання па тканіне, якая максімальна набліжана да спосабу, які выкарыстоўваецца інданэзійскімі майстрамі.
Халодны батык — больш сучасны спосаб ручнога размалёўвання тканіны. У дадзеным выпадку выкарыстоўваюцца халодныя рэзервавальныя склады. Рэзерв для халоднага батыку можа быць густым і вадкім. Густыя субстанцыі зроблены на аснове гумы, а вадкія — на аснове воску. Існуюць не толькі бясколерныя, але і пігментаваныя сумесі, якія дазваляюць ствараць каляровы контур.
Вольны роспіс не мяркуе выкарыстанне рэзервнага складу. У гэтым выпадку фарбы наносяць на палатно ў адзін пласт. Звчайна тэхніка прымяняецца для ўпрыгожвання тканін раслінным прынтам. Пры вольным батыку межы ўзораў атрымліваюцца размытымі, а сам малюнак — напаўпразрыстым.
Як раз работы Таццяны Беразавец прыцягваюць увагу сваёй яркасцю і арыгінальнасцю. Фарба ажывае на тканіне, яркія ці далікатныя плямы выбухаюць віхурай спалучэнняў і гульнёй кветак. Так мастачка выказвае настрой, свае пачуцці і ўражанні ад навакольнага свету і прыроды ў розных яе праявах. Свежасць і арыгінальнасць работ перадае сваю станоўчую і маляўнічую энергію гледачу.
Таццяна Беразавец нарадзілася ў г. Кобрыне Брэсцкай вобласці.У 1999 г. скончыла Беларускі ўніверсітэт культуры па спецыяльнасці народная творчасць, народныя рамёствы і атрымала акадэмічную ступень бакалаўра мастацтваў, далей яна працягнула сваё навучанне ў магістратуры Беларускага ўніверсітэта культуры.
Таццяна Беразавец удзельнічала ў зборных выстаўках, а таксама праводзіла персанальныя выстаўкі сваіх работ. Аўтар прымала ўдзел у навуковых канферэнцыях, а на сённяшні дзень з'яўляецца навуковым супрацоўнікам Мінскага абласнога краязнаўчага музея.
https://bel.24health.by/metafarychnaya-mova-tvorchasci-vystauku-maryi-syrakvash-adkryli-u-minsku/