У Мінску чацвёрты раз адбыўся маштабны праект у галіне дызайну і архітэктуры Рэспублікі Беларусь — міжнародная дызайн-выстаўка аддзелачных матэрыялаў і прадметаў інтэр'ера Беларускія дні дызайну і архітэктуры.
Рэгістрацыя на праект склала 6474 чалавек — спецыялістаў галіны, дызайнераў, архітэктараў, дэкаратараў, майстроў-аддзелачнікаў, а таксама навасёлаў. За тры дні, на адной пляцоўцы адбылася некалькі падзей: Форум архітэктараў і дызайнераў, дызайн-выстаўка аддзелачных матэрыялаў і прадметаў дэкору для інтэр'ераў і экстэр'ераў, таксама адбылося адкрыцё арт-зоны «Больш колеру!».
Тэма экспазіцыі пераасэнсоўвае ролю колеру ў мастацтве і дызайне, падкрэсліваючы яго сілу як універсальнай мовы эмоцый і формаў. Сучаснае мастацтва для інтэр'еру становіцца яркім акцэнтам, напаўняючы прастору дынамікай і сілай жыцця.
Мы жывем у эпоху шматколернасці ў дызайне, дзе колер становіцца не проста дэкаратыўным элементам, а магутным эмацыйным стымулам, падобна дафаміну, фарміруе настрой, прастору і ўспрыманне.
У экспазіцыі прадстаўлены работы вядомых беларускіх мастакоў, якія працуюць з колерам як з выразным інструментам. Жывапіс, графіка, тэкстыль, шкло, кераміка — кожны напрамак дэманструе смелыя каляровыя рашэнні, фактурныя эксперыменты і ўзаемадзеянне з прасторай.
Колер зменьвае прастору — мастацтва робіць яго ўнікальным!
Куратар выстаўкі — мастак тэкстылю, даследчык, магістр мастацтвазнаўства Хрысціна Высоцкая. Хрысціна — аўтар унікальных тэхнік і тэхналогій, у якіх сплятаюцца тэкстыльныя традыцыі, прамысловасць і сучаснае мастацтва.
За сваю кар'еру Хрысціна Высоцкая ўзяла ўдзел у больш як 120 выставачных праектах у Беларусі і за мяжой, у тым ліку ў Расіі, Літве, Славакіі, Італіі, Турцыі, ААЭ, ЗША, Чылі, Японіі і іншых краінах. Персанальныя выстаўкі мастачкі праходзілі ў Беларусі, Расіі і Італіі. Яна з'яўляецца лаўрэатам шматлікіх міжнародных узнагарод і прэмій.
Габелены і тэкстыльная скульптура Хрысціны Высоцкай раскрываюць незвычайныя грані ўспрымання прыроды і колеры. Маляўнічыя палотны перадаюць прыгажосць імгнення, акцэнтуючы яркую праяву колеру ў прыродзе, а габелены і тканыя скульптуры сыходзяць за межы традыцыйнага ўспрымання тканіны, ператвараючы яе ў выразную мову, якая адлюстроўвае эмацыйную сувязь чалавека з навакольным светам.
Таксама ў праекце былі прадстаўлены работы знакамітага мастака па тэкстылю Маргарыты Шчамялёвай. Арт-аб'екты Маргарыты Леанідаўны выкананы ў тэхніцы габелена. Адмысловую ўвагу аўтар надае колеру. На яе думку, гэта важны аспект, які можа ўздзейнічаць на гледача.
Ручное ткацтва — складаны працэс: канцэнтрацыя, шмат гадзін сыходзіць на тэхнічную працу, рукі так ці інакш пачынаюць стамляцца. Але ўсё гэта — сімбіёз фізічнага і духоўнага, які прыводзіць да катарсісу, пасля якога становіцца лягчэй і сэрца напаўняецца падзякай і любоўю да сябе і ўсяму вакол.
Шмат гадоў Маргарыта Шчамялёва працуе ў Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў дацэнтам кафедры касцюма і тэкстылю. Займаецца мастацкім ткацтвам, працуе ва ўнікальнай і складанай тэхніцы ручнога перапляцення нітак на спецыяльнай драўлянай раме. За гады творчасці Маргарыта Леанідаўна стварыла дзясяткі яркіх, арыгінальных работ. Яе эстэтычныя прыхільнасці склаліся шмат у чым пад уплывам народнага мастака Беларусі Аляксандра Кішчанкі, аўтара «Габелена стагоддзя». Аднак калі ў Кішчанкі габелен — манументальны твор, то Маргарыта Шчамялёва заўсёды імкнулася да малых выяўленчых формаў. Маргарыта Леанідаўна лічыць, што менавіта яны ствараюць атмасферу цяпла, дабра, радасці і тым самым фарміруюць асяроддзе, якое нас выхоўвае.
Маргарыта Шчамялёва: «Мне пашанцавала з сям’ёй!»
Заўсёды выклікаюць цікавасць работы мастака керамікі Вольгі Сямашка. Аўтар праз свае работы тонка падкрэслівае, што колер гэта не проста інструмент мастака, а мэтанакіраваны сэнсавы складнік.
Сёння кераміка як від мастацтва знаходзіцца ў трэндзе і цягне да сябе вялікую колькасць аматараў. Таму гледачам было цікава паглядзець, як працуе з матэрыялам Вольга.
Работы мастака Алега Ладзісава — увогуле вялікая прастора разваг пра колер і жыццё. Жывапіс аўтара дрэнна ўпісваецца ў пэўныя межы. Яго абстракцыі даюць гледачу абшар для асацыяцый, паэтычных вольнасцяў, гульняў уяўлення. Адны палотны нагадваюць пацёрты старадаўні габелен. Іншыя — лёгкую пену на шампанскім. Трэція ўяўляюць сабой метафару паўдзённай ракі з яе блікамі на вадзе… Мастак даў сабе волю і паказаў трапяткія пачуцці. Яго пэндзаль падобны старажытнай жалейцы. Мастак змешвае фарбы і прыдумляе ўласныя міфы…
Міша Дайлида ў сваіх работах імкнецца да прадстаўлення гледачу яг орэчаіснасці.
Мастак аддае перавагу традыцыйным жанрам. Разам з тым, маючы адукацыю ў сферы дызайну, пераўтварае звыклыя формы, стылізуючы іх у сваёй манеры. У работах аддае перавагу змешанай тэхніцы, выкарыстоўваючы алоўкі, гелевыя ручкі.
Свой аўтарскі стыль называе «канцылярскім рэалізмам».
Мастак керамікі і шкла Карына Папроцкая колерам проста захапляе. Так тонка яна адчувае баланс паміж насычанасцю і яркасцю. Яе шкло — самая сапраўдная самабытная творчасць, праз якую вельмі хочацца разбірацца ў колеры, знайсці пра яго больш фаткаў і дэталяў.
Мастак Алена Чэпелева — адна з самых арыгінальных майстроў сучаснага выяўленчага і дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва. Яна праяўляе сябе як універсальны мастак: ад жывапісу, графічнага дызайну, прадметаў дэкаратыўнага мастацтва і інтэр'ернай пластыкі да канцэптуальных аб'ектаў. Удзельнічае ў жывапісных, керамічных і шкляных пленэрах.
Творчасць Алены выходзіць за межы галерэй і інтэр'ераў у адкрытыя прасторы. Яна была ўдзельнікам праектаў, дзе рабіла маштабныя прасторавыя арт-аб’екты.
Яшчэ адна мастачка арт-зоны Жана Марозава захапляе нас неверагодной творчасцю. На дадзены момант аўтар займаецца мастацкім шклом у тэхніцы ф'юзінг, стварэннем вітражоў у тэхніцы «Тыфані», скульптурных аб'ектаў са шкла.
Удзельнічае ў міжнародных выстаўках, пленэрах, сімпозіумах.
Работы яе знаходзяцца ў Нацыянальным мастацкім музеі, прыватных інтэр'ерах Беларусі і Расіі.
Мастак Аляксандр Трускоўскі працуе ў Творчых майстэрнях Свята Елісавецінскага манастыра, з'яўляецца кіраўніком
вітражнай майстэрні. Яго работы на выстаўцы — сапраўдны прыклад пяшчотнага, нават святоянага колера.
Дырэктар Нацыянальнага цэнтра сучасных мастацтваў Сяргей Крыштаповіч сваімі работамі ўцягвае нас у прастору роздуму, эмоцый, фантазій і нават меланхоліі.
А вось манументаліст Радаслава Мацко грунтоўна дэманструе гульню колеру ў прасторы. Варта падкрэсліць, што аўтар узнагароджана сярэбраным медалём у катэгорыі выяўленчага мастацтва на Дэльфійскіх гульнях краін СНД.
Трэба адзначыць, што Хрысціна Высоцкая падрыхтавала не першую арт-зону для Беларускіх дзён дызайну і архітэктуры. З кожным разам колькасць мастакоў на выстаўцы пашыраецца, а тэмы становяцца больш глыбокімі.
Цікава, што мастакі ў чарговы раз дэманструюць нам, наколькі мастацтва канцэптуальна ўпісваецца ў дызайн і робіць яго нетыповым, утульным і галоўнае непаўторным.
Дні дызайну ў Беларусі. Чым уразіла наведвальнікаў ART-зона беларускіх мастакоў?
Матэрыялы на сайце slushna.by носяць інфармацыйны характар і прызначаныя для адукацыйных мэтаў. Інфармацыя не павінна выкарыстоўвацца ў якасці медыцынскіх рэкамендацый. Ставіць дыягназ і прызначае лячэнне толькі ваш урач. Рэдакцыя сайта не нясе адказнасці за магчымыя негатыўныя наступствы, якія ўзніклі ў выніку выкарыстання інфармацыі, размешчанай на сайце slushna.by