15.05.2024
15.05.2024

Прыгоды авечкі Адэлі. Пачатак тэатральнага сезона (казка) + аўдыё

logo
Адукацыя і выхаванне
0
Памер шрыфта:
  • A
  • A
  • A


Надышоў, урэшце, той чаканы момант, калі Адэля аджыла пасля сезоннай стрыжкі!

— Спадарыня Наталля! Годзе нюні распускаць! Кідайце ўсё, прыязджайце да нас, будзем ладзіць тэатральныя вечарыны.

І пачалося ў нас новае жыццё! Бо Адэля не з тых асоб, якія гадамі выношваюць сваю ідэю, паўжыцця яе абмяркоўваюць, сумняюцца, набіраюцца сілаў і мужнасці… У Адэлі ўсё было проста: выбар пастаноўкі, шыццё заслоны, размеркаванне роляў. Па-за ўвагай не застаўся ніхто. Адэля дасылала запрашэнні ўсім знаёмым: хлопцам, што дапамагалі некалі ратаваць авечачку ад вакцыны супраць шаленства, дзяўчаткам, якія прыходзілі да яе на лужок, мастачцы, гадаванцам з фермы, дзе працавала Даліктуся, Рахманчыку, стрыгалям. Нават хацела адшукаць пані Клеапатру з козачкай Аліскай, але гаспадар упёрся. Ён сказаў:

— НІ-ЗА-ВО-ШТА!!!

Авечка

Давялося пагадзіцца.

— Ну во, — цешылася Адэля, — цяпер нам некалі сумаваць! Будзе чым заняцца да самай вясны.

Нездарма я некалі адзначыла Адэліны арганізатарскія здольнасці. Яна так удала ўсё зладзіла, што па нейкім часе нават пан Пастарнак паверыў, быццам з гэтай задумкі нешта будзе. Не дзіва, што на адкрыццё тэатральнага сезона абралі казку «Воўк і сямёра казлянят». Уявіце сабе: ролю Ваўка згадзіўся граць Баранчык! Праўда, пасля доўгіх угавораў. Ён апранаўся ў гаспадарову камізэльку і выглядаў вельмі імпазантна. Маску ваўка ўзяўся рабіць з пап’е-машэ сам гаспадар. Баранчык цэлымі днямі рэпетаваў, намагаючыся надаць свайму голасу воўчую грубасць. Урэшце ён ахрып і цяпер ужо граў сваю ролю цалкам натуральна. Адэля захапіла сабе ролю маці-казы. Колькі ёй ні тлумачылі, што Малімонка ці Даліктуся справіліся б з гэтай роляй больш удала, Адэля стаяла на сваім.

— Не смяшыце мяне! Ні Малімонка, ні Даліктуся не могуць даць рады ваўку! А я – адной левай! Будзе ведаць ненажэра, як есці нашых казлянятак! – і ваяўніча паглядала на Баранчыка. Дарэчы, казлянятак у нас было ўсяго трое (Малімонка, Даліктуся і Рахманчык, якога гаспадары пусцілі-такі пагасцяваць на ферме «Каляроўка» у звязку з адкрыццём тэатральнага сезона).

Авечка

Адкрыццё новых даляглядаў

Аднойчы на ферму завітаў прадстаўнік тэлебачання, які таксама атрымаў ад Адэлі запрашэнне.

— Дарагая Адэля! Шаноўная спадарыня Гэлена, пан Пастарнак! – урачыста пачаў ён, паглядзеўшы нашу рэпетыцыю. – Я рады вам паведаміць, што на нашым тэлеканале распачынаецца новы праект. Яго тэма – пошук свайго прызначэння ў жыцці, а героі – жывёлы, якія гэтае найвышэйшае прызначэнне шукаюць. Калі паўстала пытанне, каго прапанаваць на ролю вядоўцы, я адразу падумаў пра Адэлю. Дарма што яна тытулаваная асоба – я маю на ўвазе перамогу на Міжнароднай выставе, яна ж удзельніца руху Грынпіс, а да таго ж рэжысёр такой незвычайнай акцёрскай трупы! Калі вас зацікавіла мая прапанова, я гатовы нават сёння абмеркаваць умовы кантракта, якія мы прапануем нашай будучай вядоўцы.

— Мы яшчэ ніводнай тэатральнай пастаноўкі не зрабілі, — засмуціўся Баранчык. – А так рыхтаваліся…

Але Адэля шыкнула на Баранчыка:

— Ты што, кар’еру мне паламаць хочаш? – і павай выплыла на сярэдзіну пакоя.

— Ах, я заўсёды ведала, што стану знакамітай! Вядома, мы гатовы абмеркаваць вашу прапанову. Пан Пастарнак, што ж вы маўчыце? Запрашайце дарагога госця ў канферэнц-залу (вось так імгненна гасцёўня набыла новы статус). Пані Гэлена, зрабіце нам, калі ласка, кавы і далучайцеся да абмеркавання.

Крыху разгубленыя гаспадары фермы пакіраваліся за Адэляй, якая подручкі вяла тэлевізійніка. Яны, вядома ж, не сумняваліся ў талентах сваёй авечачкі, але і падумаць не маглі, што Адэля так высока ўзляціць.

Мы яшчэ крыху пасядзелі ў нашай імправізаванай тэатральнай зале, дзелячыся ўражаннямі і здагадкамі. Але, як перамовы зацягваліся, то ўсе неўзабаве разышліся.

Авечка

Адэля патэлефанавала мне позна ўвечары.

— Спадарыня Наталля! Віншуйце мяне! Я падпісала кантракт! Буду ў зімовы перыяд працаваць на тэлебачанні!

— Адэля! Няўжо ты звальняешся з «Каляроўкі»?

— Ну што вы! На ферме я мушу працаваць на палову стаўкі. Гэта значыць, я буду вельмі старанна есці сенца і гадаваць воўначку ў перапынках паміж здыманнямі аж да вясны, а тады зноў буду пасвіцца на сваім лужку, бо ўлетку большасць тэлеперадач «ідзе ў адпачынак». Ах, колькі цікавых уражанняў, сустрэч і падарожжаў у мяне наперадзе! Я забылася  сказаць: некаторыя сюжэты будуць рабіць за мяжой!

— Выдатна. Я так радая за цябе, Адэльку! Ты ж так марыла знайсці справу для сваёй творчай натуры. Гэта цудоўная мажлівасць. Ведаеш, хадзем паслязаўтра ў выдавецтва. Занясем рукапіс, пакуль у цябе не пачаліся рэпетыцыі ці здыманне.

— А от і памыляецеся! Мне ўжо заўтра трэба быць на тэлебачанні. Так што ідзіце адна.

— Ну што ж, добра. Поспехаў табе, Адэльку! Да сустрэчы!

— І вам усяго найлепшага! Не забудзьцеся: у выдавецтве вы павінны бараніць мае інтарэсы! Калі спатрэбіцца – з боем!

— Я думаю, Адэлька, усё выйдзе па згодзе.

— Ну глядзіце, спадарыня Наталля! Калі што не так…

— Супакойся, Адэлю, — перапыніла я авечачку. – Усё будзе ладна. А табе нельга хвалявацца – у цябе заўтра адказны дзень.

— І праўда! Да пабачэння! – гукнула Адэля і кінула слухаўку.

Праз хвілін пяць тэлефон зазваніў зноў.

— Спадарыня Наталля! – таямніча зашаптаў амаль непазнавальны Малімончын голас. – А можна я з вамі ў выдавецтва пайду? Я абяцаю, што паводзіць сябе буду проста адмыслова ціхенька і нікому не буду замінаць.

Я таксама міжволі перайшла на шэпт:

— Добра, Малімоначка, пойдзем. А чаму ты так ціха гаворыш?

— Я баюся, што Адэля пачуе і забароніць мне ісці.  Яна і так  упікае, што «водблескі яе славы» на нас падаюць. Навошта мне тая слава? Я проста хацела б пабачыць месца, дзе кніжкі выдаюць!

— Дамовіліся, Малімоначка. І не турбуйся, Адэля цяпер тэлебачаннем занятая. Яна нават не заўважыць, што ты са мной пайшла.

Вось так і выйшла, што на сустрэчу з выдаўцом я пайшла не з Адэляй, галоўнай гераіняй маёй кнігі, а з Малімонкай. Яна паводзіла сябе так ціха, быццам яе там і зусім не было, ды з найвялікшай цікавасцю разглядала ўсё навокал. А калі нехта з выдавецтва звярнуўся да яе з пытаннем, ці не яна галоўная гераіня кнігі, дык Малімонка так сумелася, што аж пачырванела.

Авечка Адэля

Развітанне з Адэляй

Праз тыдзень мы праводзілі Адэлю ў яе першую тэлевізійную камандзіроўку. Адэля сядзела ў машыне з надпісам «Тэлебачанне» і важна паглядала на бакі. Група здымання мусіла вось-вось ехаць. Праводзіць Адэлю пазбіраліся гаспадары і гадаванцы фермы «Каляроўка». Прыбегла і Даліктуся. Ужо ўсе самыя шчырыя пажаданні былі выказаныя, расчуленая пані Гэлена прыціскала да вачэй насовачку, пан Пастарнак прыдзірліва аглядаў машыну, якая мелася везці Адэлю ў новае жыццё, а Баранчык і абедзве козачкі безупынна махалі ёй на развітанне.

— Адэлю! А як жа нашы пастаноўкі? – хваляваўся Баранчык.

— А я цябе прызначаю намеснікам рэжысёра, гэта значыць – сваім намеснікам — заявіла Адэля. – Рыхтуй пастаноўку, праводзь рэпетыцыі. Дэкарацыі даручаю Даліктусі. Чула? – строга запыталася яна ў ашчасліўленай козачкі.

Тая ўсцешана замэкала.

— А харэаграфіяй няхай займаецца Малімонка, касцюмамі — гаспадары. У вас усё выйдзе. Толькі не забывайцеся пільнавацца маёй канцэпцыі. (Ці памятаў хто, у чым яна палягала, але ўсе згодна заківалі.) І не хвалюйцеся! Я буду прыязджаць! – супакоіла Адэля сваіх сяброў.

Я таксама ўрэшце атрымала мажлівасць перамовіцца на развітанне з авечачкай. Скажу шчыра: за той час, калі пісалася кніга, я так прызвычаілася да Адэлі, што мне было шкада развітвацца з ёй.

— Ну вось, Адэльку. Неўзабаве выйдзе пра цябе кніжка. Трэба будзе арганізаваць прэзентацыю, а ты ад’язджаеш, — казала я.

Адэдька

— Не перажывайце, спадарыня Наталля! Спіс запрошаных ляжыць у мяне на камодзе. І некаторыя нататкі я зрабіла. Не хвалюйцеся, на прэзентацыю я абавязкова вырвуся. Хто можа мне перашкодзіць быць на такім мерапрыемстве?!

— Вельмі спадзяюся, Адэлька.

— Дарэчы, у мяне цяпер ёсць свой электронны адрас. Я ж зорка тэлебачання! Хай яго надрукуюць у кніжцы. Тады ўсе мае фанаты змогуць пісаць да мяне лісты. Мо я нават знайду час на іх адказваць, — Адэля падала мне ружовенькую паперку. Мне дзіўнавата, што адрас гучыць як «Адэля-зорка-сабака». Куды натуральней было б напісаць «Адэля-зорка-авечка»! Але колькі я не ўпарцілася, мне не дазволілі яго змяніць.

— Абавязкова дам твой адрас! – паабяцала я. – Выдатная ідэя! — Да сустрэчы, Адэльку! – і памахала на развітанне рукой.

— Да новых сустрэч, спадарыня Наталля! – падміргнула  Адэля.

І да новых сустрэч з вамі, дарагія чытачы!

Вы ж не думаеце, што гэта ўсе Адэльчыны прыгоды? Правільна!

Неўзабаве я раскажу вам яшчэ сёе-тое пра Адэлю.

Спадзяюся, што новыя сустрэчы таксама будуць незабыўнымі!

Выкраданне з бОльніцы (казка) + аўдыё

Матэрыялы на сайце slushna.by носяць інфармацыйны характар і прызначаныя для адукацыйных мэтаў. Інфармацыя не павінна выкарыстоўвацца ў якасці медыцынскіх рэкамендацый. Ставіць дыягназ і прызначае лячэнне толькі ваш урач. Рэдакцыя сайта не нясе адказнасці за магчымыя негатыўныя наступствы, якія ўзніклі ў выніку выкарыстання інфармацыі, размешчанай на сайце slushna.by

0

Нарадзілася 24 лютага 1970 г. у в. Ідолта на Міёршчыне ў сям’і настаўнікаў. У 1985 г. скончыла Мілашоўскую васьмігодку, у 1987 г. Міёрскую СШ № 2. У 1993 годзе скончыла філалагічны факультэт БДУ, аддзяленне беларускай і рускай мовы і літаратуры. Рэалістка з аптымістычным ухілам. Ці аптымістка з рэалістычным светаўспрыняццем. Бывае, жыццё ўносіць свае карэктывы. Працую і жыву ў Мінску. Першая казка была надрукаваная ў газеце «Сцяг працы» (Міёрскі раён) ў 1986 г. Казкі гучалі ў радыёперадачы «Рамантыкі», друкаваліся ў дзіцячых часопісах «Вясёлка», «Островок», «Городской газете», зборніках серыі «Беларуская аўтарская казка»: «Чароўныя пацеркі», «Вежа міру», «Залаты талер» (выдавецтва «Мастацкая літаратура»), у зборніку «Блакітная кніга ў творах беларускіх пісьменнікаў» (выдавецтва «Літаратура і Мастацтва»), у зборніках серыі «Школьная Бібліятэка» – у «Зборніку апавяданняў для пазакласнага чытання вучняў пачатковай школы» і «Пакліч у госці сонца». У серыі «Казкі ХХI стагоддзя» ў 2008 г. выйшла кніга «Прыгоды маленькай Машынкі», у 2012г. – аўтарскі пераклад на рускую мову; у 2013 г. (у выдавецтве «Мастацкая літаратура») – казачная аповесць «Незабыўныя сустрэчы з авечкай Адэляй, або adeljastar@tut.by»; у 2015г. – «Атракцыёны для Вадзянікоў» – былі і небыліцы пра жыццё надводнае і падводнае». У 2016 г. яна намінаваная на прэмію Цёткі, увайшла ў шорт-ліст. 2016-2017г. – актыўны ўдзел у рэспубліканскім сацыяльным праекце «Чытаем па-беларуску з Velcom». Казкі і апавяданні друкуюцца ў часопісе «Верасень», «Бярозка», «Вясёлка», «Буся», «Качели», гучаць на радыёканале «Культура» ў перадачы «ДНК» (Дасціпныя. Нястомныя. Кемлівыя.). Асобныя казкі ўключаныя ў склад зборнікаў «Беларуская зіма», «Беларуская вясна», «Беларускае лета», «Беларуская восень» (выдавецтва «Мастацкая літаратура»), у зборнікі з серыі «Нашы сімвалы» – «Зубры-гаспадары», «Буслава айчына», «Валошка і васілёк» – працяг гісторый пра авечку Адэлю. У 2019 г. у выдавецтве «Беларусь» пабачыла свет кніга «Прынцэса Алівія і «жабіны вочкі», у 2020 – «Рыцар Квых і «жабіны вочкі». https://www.youtube.com/watch?v=ibBUfMLrMIU Дыяблог. Пра літаратуру. Госць – Наталля Бучынская